Monday 24 April 2017

SAMAR RASANYA.

mahu aku ucapkan sesuatu?
nah, sejahtera keatas dirimu.

entah apa yang terpnggil untuk menaip lagi disini.
keliru atau tiada tempat mengadu?

andai kata ada yang menemui cerita ini,
maka tolonglah, simpan sahaja antara kita.
aku bukan siapa-siapa untuk dijaja jalan cerita hidupnya.

untuk seorang manusia biasa yang masih samar jalan hidupnya.
aku tercari-cari hala tuju.
kemanakah aku?

adakala, bukan adakala. selalunya.
selalunya aku terleka dengan dunia,
seperti yang kita tahu, banyak dugaannya walau sementara.

solat entah kemana, ketika leka dengan dunia.
tetapi ketika mampu, sedaya upaya tunaikannya.
inilah namanya samar samar sahaja.

apa tuhan terima solatku?
apa tuhan tunaikan permintaanku?
apa tuhan dengar doaku?

lalu hati menjawab, tuhan itu bukan sepertimu,

Ya Rahman, Ya Rahim.
benarlah, tetapi ini aku. yang berulangkali melakukan dosa dalam sedar.
berulangkali melakukan mungkar.

sambung nanti ya?

0 comments:

Post a Comment

 
anis's Blogger Template by Ipietoon Blogger Template