Tuesday 3 January 2017

KEGEMARAN.

ini memang kesukaan.
meluahkan semua yang ada tanpa ada sesiapa.

Allah.
penatnya, seperi kosong sahaja.
tapi apalah daya, nyawa masih bersisa,
tanggungjawab masih ada.

sebagai hamba,
bersujud kepada-Mu memohon segala,
kekuatan, semangat, sabar, serta bahagia,
mungkin belum masanya,
niatkan yang baik saja,
insya-Allah ada jawapannya aku kira.

sebagai anakanda,
yang cuma ada bonda sahaja,
lalu aku mengikuti segala,
tuntutlah ilmu selagi mampu,
terimakasih wahai si ibu,
benarlah, dihati ibulah ratu.

sebagai adinda,
aku memikirkan semua,
apa semua hati harus aku jaga sebagaimana aku menjaga hatiku,
apa benar jalanku,
tidak mengapa,
asal sama rata sayangnya,

sebagai kakanda,
akulah penghibur jiwa kiranya,
berkongsi cerita supaya semua ketawa.

akulah sahabat itu,
tidaklah sempurna,
namun mahukan terbaik untukmu,
berkongsi rahsia aku masih lagi bernyawa,
andai kata, andai kata,
aku lagi hina,
bawa bersama aku ke syurga ya.

aku.
tiada sesiapa.




0 comments:

Post a Comment

 
anis's Blogger Template by Ipietoon Blogger Template